Krok po kroku – 6. třída (6. ročník)
V tomto cvičení doplňujete jednotlivé kroky v rozsáhlejším postupu – například jednotlivé kroky v úpravě výrazů nebo při řešení rovnic. Cvičení je dobrou rozcvičkou na samostatné řešení kompletních příkladů.

Vybrána třída: 6. třída (úzký výběr)
Aritmetika
Geometrie

Konstrukční úlohy: trojúhelníky (lehké)
36 zadání
Typicky zabere: 9 min
Skládá se z:
Konstrukce trojúhelníků: známé délky stranKonstrukce trojúhelníků: rovnoramenné a rovnostranné trojúhelníkyKonstrukce trojúhelníků: věty sss, sus, usu, Ssu
Konstrukce trojúhelníků: rovnoramenné a rovnostranné trojúhelníky (střední)
13 zadání
Typicky zabere: 10 min

Konstrukce trojúhelníků: těžnice, výšky, vepsaná a opsaná kružnice (střední)
10 zadání
Typicky zabere: 9 min

Konstrukční úlohy: čtyřúhelníky (lehké)
17 zadání
Typicky zabere: 9 min
Jednotky, míry
Ukázky
Dělení víceciferné
Vypočítejte Vydělíme a sečteme.Myslím si číslo
Myslím si číslo. Když k němu přidám 8 a výsledek vydělím třemi, dostanu to původní číslo. Jaké číslo si myslím?Označme si neznámé číslo jako . Jak bude vypadat rovnice, kterou popisuje zadání?Jak bychom nyní mohli rovnici nejvhodněji upravit?Převedeme oba výskyty na jednu stranu rovnice.Vynásobíme obě strany rovnice trojkou.Vznikla nám rovnice . Jak ji správně upravíme?Jaká je vhodná odpověď na slovní úlohu?Člověk ze zadání si myslí číslo .Člověk ze zadání si myslí číslo .Poměry: výpočty
Úsečku jsme rozdělili v poměru 7 : 2. Kratší část úsečky je dlouhá 4 cm. Jak dlouhá je celá úsečka ?Část úsečky dlouhá 4 cm odpovídá v daném poměru7 dílům2 dílůmJakou délku má tedy jeden díl?2 cm4 cmDruhá část úsečky odpovídající 7 dílům je pak dlouhá14 cm7 cmDélka úsečky je pak14 cm18 cm