Poměry a úměrnosti
| Typický ročník | 7. |
| Interval vhodných ročníků | 6.–8. |
| Učivo | poměr, úměra, přímá a nepřímá úměrnost, trojčlenka, změna a rozdělení v daném poměru, výpočty s poměry, měřítko mapy |
| Předcházející modul | Zlomky, desetinná čísla, procenta I |
| Navazující modul | Výrazy a rovnice I |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul se zaměřuje na porozumění poměrům a úměrnostem a jejich využití v praktických i matematických situacích. Žáci se naučí rozlišovat přímou a nepřímou úměrnost, pracovat s trojčlenkou, řešit slovní úlohy a provádět výpočty spojené s měřítkem mapy. Důraz je kladen na rozvoj porozumění vztahům mezi veličinami, smysluplné uvažování při výpočtech a aplikaci získaných dovedností v reálném kontextu (např. práce s mapou).
Náměty na doplňkové aktivity
Poměrové rozdělování v praxiŽáci ve skupinách rozdělují "společné jmění" (např. čokoládu, ovoce) v daném poměru (např. podle zisku bodů v kvízu).
Praktická práce s mapamiŽákům dáme několik map používajících různá měřítka, úkolem je určit pomocí těchto map vzdálenosti mezi zadanými body.



























