Zlomky, desetinná čísla, procenta I
Typický ročník | 5. |
Interval vhodných ročníků | 4.–6. |
Učivo | zlomky, desetinná čísla, procenta, části celku, číselná osa, převody, porovnávání, odhady |
Předcházející modul | Násobení a dělení I |
Navazující moduly | |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Tento modul buduje základní porozumění zlomkům, desetinným číslům a procentům jako různým způsobům vyjádření části celku. Důraz je kladen na porozumění významu těchto zápisů, jejich vzájemné vztahy a znázornění na číselné ose. Žáci se především učí, jaký je význam jednotlivých zápisů, výpočty s nimi jsou předmětem navazujících modulů pro starší žáky (Zlomky, desetinná čísla, procenta II, Zlomky, desetinná čísla, procenta III).
Náměty na doplňkové aktivity
Číselná osa na podlazeNa dlouhou čáru (např. lepicí páska na zemi) žáci umisťují kartičky se zlomky, desetinnými čísly a procenty.
OdhadySkupinová diskuze nad reálnými obrázky (např. částečně naplněná sklenice či bazén) – žáci odhadují zaplněný podíl a vyjadřují jej ve všech třech formách.