Dělitelnost
| Typický ročník | 6. |
| Interval vhodných ročníků | 5.–7. |
| Učivo | dělení se zbytkem, podmínky dělitelnosti, prvočísla, rozklad na prvočísla, největší společný dělitel, nejmenší společný násobek, písemné dělení |
| Předcházející modul | Násobení a dělení I |
| Navazující modul | Zlomky, desetinná čísla, procenta II |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul rozvíjí porozumění vlastnostem čísel a principům dělitelnosti. Žáci si osvojí pravidla dělitelnosti, naučí se rozkládat čísla na prvočinitele a využívat tyto znalosti při určování společných dělitelů a násobků. Zapojeno je i využití pojmů a postupů při řešení slovních úloh a některé méně tradiční úlohy procvičující logické myšlení. Modul vytváří pevné základy pro další práci s čísly, zlomky i algebraickými výrazy.


























