Geometrie v prostoru I
Typický ročník | 7. |
Interval vhodných ročníků | 6.–8. |
Učivo | krychle, kvádr, hranol, objem a povrch těles, jednotky objemu, síť tělesa, řez tělesem, nárys, bokorys, půdorys, prostorová představivost |
Předcházející modul | Délka, obvod, obsah |
Navazující modul | Geometrie v prostoru II |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul navazuje na učivo o obsahu rovinných útvarů a rozšiřuje jej o základní prostorovou geometrii. Žáci se seznámí s vlastnostmi „hranatých“ těles (krychle, kvádru, hranolu), naučí se určovat jejich objem a povrch a pracovat s příslušnými jednotkami. Důraz je také kladen na rozvoj prostorové představivosti prostřednictvím sítí, řezů a zobrazení těles (nárys, bokorys, půdorys).
Náměty na doplňkové aktivity
Skládání těles z papíruŽáci si na tvrdý papír narýsují sítě těles, ty vystřihnou a poskládají z nich třírozměrná tělesa. V těch pak pomocí barev mohou označovat stěny, hrany a vrcholy.
Řezy tělesPomocí papírových modelů nebo pěnových kostek žáci realizují řezy těles.