Mnohoúhelníky
| Typický ročník | 7. |
| Interval vhodných ročníků | 6.–8. |
| Učivo | čtyřúhelníky (čtverec, obdélník, rovnoběžník, lichoběžník), pravidelné mnohoúhelníky, úhly ve čtyřúhelnících a mnohoúhelnících, obvod a obsah, výpočty na mřížce, konstrukce čtyřúhelníků |
| Předcházející modul | Úhly a trojúhelníky |
| Navazující modul | Kruh a kružnice |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul se věnuje čtyřúhelníkům a dalším mnohoúhelníkům z pohledu jejich vlastností, výpočtů i konstrukcí. Žáci se seznámí s rovnoběžníky, lichoběžníky a pravidelnými mnohoúhelníky, naučí se určovat jejich vnitřní úhly, počítat obvod a obsah a používat přitom vhodné vzorce. Důraz je kladen na porozumění geometrickým vztahům a jejich využití při řešení úloh, včetně aplikací na čtvercové mřížce a konstrukčních úloh podle zadaných vlastností.
Náměty na doplňkové aktivity
Konstrukce čtyřúhelníků v GeoGebřeGeoGebra je softwarový nástroj, který mj. umožňuje vytvářet geometrické konstrukce. Výhodou nástroje je, že konstrukce jsou interaktivní a žáci je tak mohou rozhýbat a prozkoumávat vlastnosti geometrických objektů.
Fotolov mnohoúhelníkůŽáci fotografují reálné objekty, na kterých lze rozpoznat různé druhy mnohoúhelníků (např. dopravní značky, dlaždice, okna). Každý snímek doplní krátkým popisem typu útvaru a jeho vlastností. Výsledky zpracují do plakátu, prezentace nebo digitální galerie.

























































