Finanční gramotnost
Typický ročník | 8. |
Interval vhodných ročníků | 8.–9. |
Učivo | nákupy a rozpočty, převody měn, procenta v praxi (slevy, daně, přirážky), jednoduché a složené úročení, základní finanční produkty a pojmy |
Předcházející modul | Zlomky, desetinná čísla, procenta II |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul seznamuje žáky se základními principy finanční gramotnosti, které využijí v běžném životě. Procvičuje se orientace v nákupních situacích, slevách, daních a výpočtech s procenty. Žáci se naučí počítat jednoduché i složené úročení a získají základní přehled o fungování finančních produktů. Důraz je kladen na porozumění praktickým souvislostem, dovednost posoudit výhodnost nabídky a schopnost samostatně uvažovat o osobních i rodinných financích.
Náměty na doplňkové aktivity
Rozbor finančních produktůŽáci dostanou několik konkurenčních finančních produktů (např. půjčky či spořicí účty), buď fiktivní nebo i reálné. Jejich úkolem je nabídky porovnat a identifikovat jejich výhody a nevýhody.