Krok po kroku – 4. třída (4. ročník)
V tomto cvičení doplňujete jednotlivé kroky v rozsáhlejším postupu – například jednotlivé kroky v úpravě výrazů nebo při řešení rovnic. Cvičení je dobrou rozcvičkou na samostatné řešení kompletních příkladů.

Vybrána třída: 4. třída (široký výběr)
Aritmetika

Násobení víceciferné (lehké)
29 zadání
Typicky zabere: 7 min

Dělení víceciferné (lehké)
29 zadání
Typicky zabere: 8 min

Pořadí operací, závorky (lehké)
24 zadání
Typicky zabere: 9 min

Počítání se zápornými čísly (střední)
23 zadání
Typicky zabere: 9 min
Geometrie

Konstrukční úlohy: trojúhelníky (lehké)
36 zadání
Typicky zabere: 9 min
Skládá se z:
Konstrukce trojúhelníků: známé délky stranKonstrukce trojúhelníků: rovnoramenné a rovnostranné trojúhelníkyKonstrukce trojúhelníků: věty sss, sus, usu, Ssu
Konstrukce trojúhelníků: známé délky stran (lehké)
10 zadání
Typicky zabere: 6 min

Konstrukce trojúhelníků: rovnoramenné a rovnostranné trojúhelníky (lehké)
14 zadání
Typicky zabere: 7 min

Konstrukční úlohy: čtyřúhelníky (lehké)
17 zadání
Typicky zabere: 9 min
Jednotky, míry
Ukázky
Násobení víceciferné
Vypočítejte Roznásobíme.Sečteme.Dělení víceciferné
Vypočítejte Vydělíme a sečteme.Jednotky délky
Běžec uběhl 31500 metrů. Kolik kilometrů mu ještě zbývá do cíle maratonu, který měří 42 km?Jaký je vhodný první krok?Odečíst délky.Převést délky na stejné jednotky.Ano, převedeme na kilometry. 31500 metrů je315 km31,5 kmJak určíme délku, která zbývá do cíle?42 km – 31,5 km42 km + 31,5 kmTedy:Do cíle zbývá 10,5 kilometrů.Do cíle zbývá 9,5 kilometrů.